Сайт Кролевецької спеціалізованої школи №1 - Артур Конан Дойль
Вівторок, 06.12.2016, 04:52
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей конкурс шевченко Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання Екскурсія мена таланти юні СВЯТО хеловін 2012 2014 вечір випускники зустріч робота Великдень ангеліна мороз день перемоги 9 травня ветерани хода вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск 2-В 2-А 2-В клас 2-Б останній дзвоник сонечко табір вернісаж квіти лінійка 1 вересня табір сонечко життя виставка діти творчість малюнки фабрика зірок виступ школа 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік шкооа Святий Миколай 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р

Артур Конан Дойль

Тема: Артур Конан Дойл— автор детективів.

Захоплююча інтрига—основа детективного твору.

Мета: подати відомості про життєвий і творчий шлях Артура

Конана Дойла; формувати в учнів поняття про детектив як різновид літературного жанру, основу детективних творів; формувати вміння дослідницької роботи, удосконалювати навички роботи з додатковою літературою; розвивати зв’язне мов

лення; виховувати вдумливих читачів.

Тип уроку:  засвоєння нових знань та формування на їхній основі вмінь і навичок.

Обладнання: портрет А.К.Дойла, підручники, речі необхідні для конкурсу-гри.

                                Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

На сьогодні детектив— це, мабуть, один із самих популярних і улюблених жан

рів літератури. По телебаченню—детективні серіали, в книжкових магазинах

  • від класичних авторів: Едгара По, Агати Крісті, Жоржа Сіменона, Артура

Конана Дойла  до  найсучасніших— Дар’я  Донцова, Тетяна Полякова.

Сьогодні  поговоримо про детектив як  повноправний  літературний жанр.

Хто був його засновником?  Які закони і правила має детектив? Що лежить в

основі детективного твору?  Яких відомих літературних персонажів породив

детектив? 

ІІ. Робота над темою уроку.

1 Оголошення теми, мети  уроку.

Нині на уроці ми познайомимось з творчістю відомого письменника, непере-

вершеного  майстра детективу  Артура Конан Дойла. Безперечно його ім’я

асоціюється у нашій свідомості з образом знаменитого сищика Шерлока Холмса.

2.Дослідницька робота.

Записати  в першу колоночку, що уже відомо про А.К.Дойла і Шерлока Холмса, а в другу— що нове дізнався на уроці.

  • Виступи учнів, які зачитують, що їм уже відомо про письменника і героя.

Надіюсь, що на уроці ви дізнаєтесь багато нової і корисної інформації.

3.Словникова робота.

Детектив, інтрига, шерлок-холмівський сюжет, дедукція, дедуктивний метод.

4.Робота з підручником.

Коментоване читання статті підручника  ( Дорофєєва Н. 7кл., ст. 155)

5. Рольова гра із  застосуванням  дедукції.

На кілька хвилин  станьмо  детективами. Розгляньте уважно  портрет письмен-

ника та уявні речі, які йому належали. Спробуйте, користуючись дедуктивним

методом  Шерлока Холмса,  відтворити  риси та звички, моменти біографії його загадкового автора— сера  Артура Конана Дойла.

( на столі лежать певні речі, портрет письменника )

А)  зовнішність, звертання— свідчить, що ця людина англієць, знатний, елегантний, освічений.

Б) стетоскоп— ця  річ свідчить, що її господар мав справу з медициною— був лікарем-хірургом.

В) географічна карта, кораблик— таку річ міг мати при собі тільки мандрівник

Побував у Африці,  Австралії, на китобійному судні плавав до Льодовитого океану.

Г)  боксерська рукавичка— займався спортом, був чемпіоном університету з боксу.

Д) ручка— письменник, написав цікаві твори.

6. А тепер перевіримо, чи правильні наші здогади— виступ підготовленого учня з розповіддю про життєвий і творчий шлях А.К.Дойла.

7. Бесіда на розуміння почутого.

Що нового ви дізнались про письменника?

Як вшановують пам'ять славетного детектива в Англії?

Які твори цього письменника ви читали чи бачили екранізації?

Шерлок Холмс— реальний чи вигаданий персонаж?

 Якими рисами  наділив А.К.Дойл свого вигаданого героя Холмса?

Які факти свідчать про популярність персонажа Шерлока Холмса?

Підсумок. Записати до зошитів, що нового ви дізналися про  А.К.Дойла  та

Шерлока Холмса.

Відповіді учнів.

Оцінювання.

Домашнє завдання. Прочитати  оповідання « Собака Баскервілів»

Намалювати ілюстрації до твору.   

 


   

Тема:  Шерлок Холмс і доктор Вотсон— класичний детективний  дует

Мета: охарактеризувати головних героїв оповідання ,визначити  роль давніх родинних легенд у розвитку сюжету; розвивати зв’язне мовлення, уміння систематизувати і узагальнювати матеріал; розвивати навички характеристики літературних героїв; виховувати свідоме ставлення до верховенства закону.

Тип уроку: урок поглибленої роботи з текстом.

                                   Хід уроку

І. Актуалізація знань учнів.

1. Бліц-опитування. Дайте визначення:

- детектив

- інтрига

- дедуктивний метод

- шерлок-холмівський сюжет

- засновник детективного жанру

2. Індивідуальні завдання:

Тест на вписування короткої правильної відповіді

1Автором творів про Шерлока Холмса був…

2Автор  жив і працював у країні…

3Хто був за професією Шерлок Холмс…

4Шерлок Холмс користувався методом…

5Помічником і другом Холмса був…

6Холмс брався за справу, якщо вона обіцяла… 

Встановіть логічні пари.

1Вотсон— детектив   2Генрі Баскервіль— слуга     3Степлтон— лікар

4Берімор— помічник детектива   5 Лаура Лайонс— дружина Степлтона

6Шерлок Холмс— спадкоємець сера Чарльза 7Мортімер— натураліст

8Місіс Степлтон— сусідка  сера Чарльза Баскервіля.

3.Рольова гра « Зустріч Шерлока Холмса і Доктора Ватсона»

Відома істина: протилежності тяжіють одне до одного. Так, Холмс і Вотсон створюють необхідну гармонію. Вони неначе різні грані англійського націо-

нального характеру, доповнюють один одного.

Тому і тема нашого уроку звучить так ( озвучення теми  та мети уроку)

ІІ Робота над темою уроку.

1.Робота з епіграфом

« Шерлок Холмс— це  людина, яка ніколи не жила, але ніколи не помре.»

                                                           Режисер Г.Уеллс

Як ви розумієте цей вислів?

2. Робота з текстом. 

Станьмо і ми детективами. Разом із Шерлоком Холмсом розкриємо заплутану

і загадкову справу, адже знаменитий сищик брався за справу, якщо вона обі-

цяла бути надзвичайною.

  • Що дало поштовх до розслідування? ( ціпок доктора Мортімера )

Перший крок розслідування— ціпок доктора Мортімера.

  • Що розповів ціпок Холмсу і Вотсону ?
  • Хто з них виявився правим у своїх висновках?
  • Що ми ще дізнаємось про Мортімера з його розмови з мешканцями

  Бейкер-стріт?

Другий крок розслідування— загадкова смерть сера Чарлза Баскервіля.

  • Яку давню родинну легенду розповів Мортімер?

( виразне читання  підручник ст..190 )

  • Як пов’язана давня легенда зі смертю сера Ч.Баскервіля?
  • Що стає відомо про спадкоємців Ч.Баскервіля?

 

- Чому Шерлок Холмс зауважує: « Справа набуває чіткості. Вона стає логічно

послідовною і зрозумілою.» ?                                                                                        

-Що стало зрозумілим детективу? 

( ведеться боротьба за спадщину невідомим спадкоємцем )

Третій крок розслідування— приїзд сера Генрі Баскервіля.

На сцені з’являється  відомий спадкоємець сера Чарлза—  племінник Генрі.

- Які незвичайні події сталися із сером Генрі в Лондоні і як вони вплинули на

умовиводи Холмса? ( підручник ст..197 )

  • Опишіть портрет Генрі Баскервіля. Яке враження він справив на вас?
  • Самостійно визначте, хто входить у коло підозрюваних, яке окреслив

Шерлок Холмс після  зустрічі з сером Генрі у Лондоні?

Запишіть до зошитів. Перевірка.

( слуги Беррімори, натураліст Степлтон і його сестра, містер Френкленд,

Лаура Лайонз ) 

3. Порівняльна характеристика головних героїв.

Шерлок Холмс— допитливий, кмітливий, цілеспрямований, хоробрий,

честолюбний,  іронічний, з гумором.

Вотсон— довірливий, енергійний, готовий прийти на допомогу і захист

друга, сміливий, має літературний хист.

Підсумок. Мікрофон : Я вважаю, Шерлока Холмса і доктора Вотсона класичним детективним дуетом, тому що….

Оцінювання.

Домашнє завдання.

Підібрати факти, що свідчать про підозру  у злочині, а також  ті факти,

які, навпаки,  свідчать про захист підозрюваних.

І група — слуги Беррімори

ІІ група — містер Френкленд, Лаура Лайонз

ІІІ група — натураліст Степлтон і його сестра.

Ілюстрації до твору.     


  

Тема : Шерлок Холмс — взірець детектива-інтелектуала

Мета : показати на образі Ш.Холмса як в процесі мислення

детектив  з окремих фактів будує цілісну картину злочину;

розвивати вміння використовувати цитатний матеріал, зв’язне мовлення, уміння систематизувати і узагальнювати; виховувати вдумливих читачів.

Тип уроку : комбінований урок, урок-розслідування.

Обладнання : тексти твору, картки з індивідуальними завданнями.

                                      Хід уроку

                                                                                                                       « Якщо Холмс й існує — це і є я сам.»

А.К.Дойл

                                                                                                                                                  

І. Мотивація пізнавальної діяльності.

- Чи хотіли б ви бути схожим на Шерлока Холмса?

- Чим вразив вас цей герой?

- Поясніть вислів письменника, взятий за епіграф до уроку.

ІІ. Актуалізація знань.

Картки з індивідуальним завданням.

Тест на знання тексту.

  1. Хто такий Беррімор ?

А) господар Баскервіль-холу; Б) служник ; В) сусід Чарлза Баскервіля.

2.Хто живе на болотах упродовж дії всього твору?

А) каторжник Селдон; Б) собака; В) Шерлок Холмс.

3.Вотсон і сер Генрі спіймали Беррімора, коли він:

А) підлядав за господарем; Б) крав документи; В) сигналізував у вікно свічкою.

4.Де неочікувано для себе Вотсон зустрів Шерлока Холмса?

А) у Баскервіль-холі; Б) на вокзалі; В) на болотах.

5.Чий труп знайшли друзі на болоті?

А) Генрі Баскервіля; Б) каторжника Селдона; В) сусіда Степлтона.

6.Чия собака напала на сера Генрі?

А) собака Баскервілів; Б) Беррімора; В) Степлтона.

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Слово вчителя. Ми продовжуємо розслідування. Ви пам’ятаєте, що Холмс, дізнавшись про приїзд спадкоємця сера Чарлза Баскервіля сера

сера Генрі, сказав, що справа набуває чіткості і стає логічною. Холмс зрозу-

мів, що боротьба ведеться за ….( відповіді учнів ).

Так, за спадок. Але хто ж той, невідомий зловмисник. Детектив окреслив коло підозрюваних, сюди входили… ( відповіді учнів )

Холмс використовує метод виключення: відкидає тих підозрюваних, які не могли брати участі в жорстоких підступах.

  1. Виступи дослідницьких груп.

І група— підозрювані слуги Беррімори.

Підозри :                                                                              Захист:

1.Велика чорна борода.                                          1.Любов до господаря.

2. Телеграму з Лондона отримала                         2.Охороняє честь господаря

   дружина, а не Беррімор.                                         ( не відразу розповідає про

3.Загадкові нічні прогулянки по                                 лист від Лайонз)

  Замку, плач вночі у кімнаті.                                3.Підтримує дружину

4.Беррімор подає знаки свічкою                               ( каторжник Селдон її брат)

 у вікно, що виходить на болото.                           4.Уміє зберігати таємниці.

 5.Вираз почуття страху на обличчі                       5.Сміливий: прямо говорить

  дружини Беррімора.                                                 Генрі, що той неправий.

6.Слуги хотіли залишити маєток

  після смерті Ч.Баскервіля.

Висновок: подружжя Берріморів не причетні до злочину.

    

ІІ група— підозрювані містер  Френкленд і його дочка Лаура Лайонз.

Підозри :                                                                      Захист:

1.Лист Лаури з призначенням                         1.Намагання повернути втрачену

побачення. Не прийшла.                                    свободу.

2.Страх і невпевненість, небажа-                    2.Щире почуття до Степлтона.

ння розповідати про події.                               3.Правдива розповідь про                                                                  

3.Сварка з батьком .                                             Степлтона.

Висновок : Лаура Лайонз частково причетна до смерті Чарлза Баскервіля.

 

ІІІ група—підозрювані містер Степлтон і його «сестра»

Підозри:                                                                           Захист:

1.Розмови Степлтона про пустище і                  1.Добрий сусід

Грімпенську трясовину.                                      2.Науковець-ентомолог

( показує місце, де сталась трагедія                   3.Розумний

з Гуго Баскервілем )                                             4.Перший приходить на допо

2. «Сестра» дуже боїться «брата»,                         могу каторжнику Селдону.

а він заважає її одруженню.

3.Розповідь про роботу в графстві

 Йоркшир (учитель із своєю дружиною)

4.Несхожість сестри та брата.

5.Місіс Степлтон то попереджає

про небезпеку, то відмовляється від

своїх слів.

6.Схожість Степлтона з Гуго Баскервілем

на родинному портреті.

7.Розповідь Л.Лайонс.

Висновок: Степлтон  насправді не той, за кого себе видає. Він є нащадком родини Баскервілів і хоче заволодіти маєтком, але злочинним шляхом. Він ви

користав давню легенду, щоб до смерті перелякати старого Чарлза Баскерві-

ля, а молодого Генрі загриз би справжній велетенський собака-потвора. Але

жахливішим за цю страшну істоту був хитрий і лицемірний Степлтон, який втратив всі людські якості.

Підсумок: В чому було прокляття роду Баскервілів?

( не в собаці, а всамих людях, в їх бажаннях володіти багатством )

Оцінювання.

Домашнє завдання: прочитати оповідання « Пістрява стрічка »

Визначити деталі, які допомогли Холмсу розкрити злочин.


 

Тема : Артур Конан Дойл. Оповідання «Пістрява стрічка»

Мета : розширити знання учнів про творчість А.К.Дойла, показати, що інтрига є основою детективного твору; розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення; виховувати в учнів кращі моральні якості людини.

Тип уроку: урок додаткового читання, урок-дослідження.

Обладнання: тексти твору, речі для інсценізації, фрагмент Фільму « Собака Баскервілів» режисера І. Масленикова.

                                    Хід уроку

І.Мотивація пізнавальної діяльності.

Перегляд кадрів із фільму «Собака Баскервілів»

  • Чи таким ви уявляли Шерлока Холмса?
  • Опишіть детектива таким, яким уявляєте його ви, використовуючи ваші ілюстрації до твору.

ІІ. Актуалізація знань.

Гра « Вгадай речі ». Як ці речі пов’язані з Шерлоком Холмсом?

Скрипка, кепка, стетоскоп, лупа, підручник хімії, боксерські рукавички.

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.Бесіда з елементами коментованого читання.

- Чи відповідають події оповідання «Пістрява стрічка» схемі шерлок-холмів-

ського сюжету ?

  • Хто ж приходить до детектива та з якою справою?
  • Зачитайте  опис портрету героїні. Про що він може розповісти уваж-
  • ному читачеві ? ( Змарніла, аж сіра, неспокійні очі злякано бігають.

     Героїня пережила якусь страшну подію.)

  • Розкажіть історію, котру оповіла Хелен Стоунер. Чому вона боїться

за своє життя?

  1. Виразне читання в особах розмови Холмса з лікарем Ройлоттом.
  • Як поводять себе герої у цій сцені? Що можна сказати про кожного?

Лікар Ройлотт справляє неприємне враження. Але ніяких прямих доказів,

що це він убив Джулію не має.

4.Дослідницька робота. Робота в парах.

- Дослідіть, які деталі допомогли Холмсу розкрити загадкове вбивство.

Учні складають логічний ланцюжок:

Ліжко, пригвинчене до підлоги— вентиляційний отвір,що веде в іншу кімнату— шнур для дзвінка, над ліжком— залізна шафа у кімнаті Ройлотта— батіг із петлею— блюдце з молоком— минуле лікаря.


Copyright MyCorp © 2016