Субота, 25.05.2019, 15:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей конкурс шевченко Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання 1 вересня таланти юні СВЯТО хеловін робота Великдень день перемоги 9 травня ветерани вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск хода 2-В 2-А 2-Б 2-В клас останній дзвоник табір сонечко квіти вернісаж табір сонечко творчість діти виставка життя малюнки фабрика зірок виступ 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік Святий Миколай шкооа школа 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р 2017 веливдень пасха

О.Генрі «Останній листок».

 

Міністерство освіти і науки України

Управління освіти і науки Сумської області державної адміністрації

Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

 

 

Урок на тему: «Шедевр маляра Бермана»

О.Генрі «Останній листок».

Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів

 

 

Тема: «Шедевр маляра Бермана» О.Генрі. «Останній листок». Взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому як засіб подолання життєвих негараздів

Мета: формувати навички роботи над характеристикою персонажа; вдосконалювати вміння роботи з текстологічним аналізом твору; сприяти розвитку творчих здібностей учнів, прищеплювати їм почуття милосердя, готовності до самопожертви в ім’я інших.

 

Обладнання: тексти новел О.Генрі, ілюстрації учнів, схема «Композиція новели «Останній листок», ілюстрація скульптури Мікеланджело «Мойсей».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Епіграф:  Неймовірна річ!.. на цегляній стіні іще висів листок плюща.

О.Генрі «Останній листок»

Хід уроку

І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.

Слово вчителя.

Ми з вами прочитали та обговорили вже багато літературних творів. Кожен з вас

 має певний життєвий досвід. Ви, мабуть, не раз замислювалися над питанням : що в людському житті найголовніше? Без чого людина не може бути людиною, незалежно від того, якою б сильною, сміливою, розумною вона

не була? Згадаємо вже знайомих вам Робінзона, Маленького принца...

Найбільша розкіш на землі – розкіш людського спілкування.

- Якими повинні бути людські взаємини?

(відповіді учнів)

Це все правильно. Ось про такі взаємини ми будемо говорити на цьому і

послідуючих уроках. Тема наших розмов «Краса чистих людських взаємин»

І веде нас до цієї розмови дослідження творів письменника О.Генрі.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. «Вільний мікрофон». «Похвальне слово О.Генрі»
  2. Робота в групах.  І група – довести, що твір О.Генрі «Останній листок» відноситься до жанру новели. ІІ група – побудувати схему композиції епічного твору, визначити елементи композиції новели «Останній листок».

 

III. Формування нових знань, умінь та навичок учнів

  1. Бесіда за змістом новели.

Експозиція

  • Назвіть головних героїв новели. Де відбуваются події?
  • Що ми можемо сказати про фінансовий стан героїнь?
  • Який засіб комічного використовує О.Генрі, зображуючи умови життя?
  • Як ішли Сью і Джонсі до розгортання головної події?

Завязка

Найстрашніший ворог для бідних, голодних людей – холод, що несе хвороби. Тому зав’язка починається з появи образу містера Пневмонії.

  • Як зветься цей художній засіб? Чому автор використав такий прийом?
  • Як зображений містер Пневмонія?
  • Чому містер Пневмонія почав перемагати дівчину?

(Тому, що вона «вирішила, що ніколи не одужає». Вже ніщо ії не цікавило в жітті. Занепала духом.)

  • Прочитайте опис пейзажу, який Джонсі бачить з вікна. На які деталі ви

звернули увагу? Яку роль відіграє ця замальовка?

Похмуре подвір`я, глуха стіна, старезний плющ, холодний подих осені – все це деталі безрадісного пейзажу. Він передає стан безнадії. Джонсі впернена, що помре, коли впаде останній листок.

Поетична хвилинка

Улетели листья с тополей –

Повторилась в мире неизбежность...

Не жалей ты листья, не жалей,

А жалей любовь мою и нежность!

Пусть деревья голые стоят,

Не кляни ты шумные метели!

Разве в этом кто-то виноват,

Что с деревьев листья облетели? 

Н. Рубцов

  • Доведіть, що Сью виконає настанови лікаря за будь-яких умов.

Для Джонсі листочки плюща – символ швидкоплинності тих крапель життя, що залишилися в ії хворому тілі.

  • Що надає Сью сили триматися самій та підбадьорювати подругу?
  • Яке перше враження склалося у вас про художника Бермана? Як автор його характеризує? Що ми можемо сказати про його талант, майстерність?
  • Чому Сью розповіла йому про Джонсі все?
  • Які слова свідчать про справжнє ставлення цього похмурого старого п’янички до дівчат?

Кульмінація

  • Яку роль у новелі відіграє опис дощу?

(Ми зі страхом чекаємо, коли зірветься останній листок)

  • Коли наши почуття сягають найвищої точки?

(Коли листок залишається на плющі)

  • Який проміжок часу описано? (1,5 доби) Чому час спримається, мов спресований?

Розвязка

  • Чому Джонсі переосмислює ситуацію?
  • Чим для неї стає «останній листок»? (Символом життя. Плющ в античнії міфології символізував безсмертя і буяння життя)
  • Символом чого стає плющ для Бермана? (Символом смерті)
  • Які деталі свідчать, що Джонсі починає одужувати?
  • Як звучить прогноз лікаря?
  • Що сталося зі старим Берманом?
  1. Робота в парах. Дослідити, скільки разів з’являються слова «останній листок» в новелі. Як змінюється їхнє забарвлення?
  1. «Коли впаде останній, я помру» - слова лунають як вирок.
  2. «Я хочу, поки не стемніло, побачити як одірветься останній» - впевнено, приречено і нетерпляче.
  3. «Я хочу побачити, як упаде останній листок» - стомлено і безнадійно
  4. «Це останній. Я думала, він неодмінно впаде вночі» - проголошує із здивуванням.
  5. «Щось примусило цей останній листок залишитись» - з оптимізмом.
  6. «Останній листок» - це вже шедевр Бермана, а не той листок, на падіння якого чекала Джонсі.
  1. Бесіда.
  • Що таке шедевр?
  • Якого значення в тексті набуває слово «шедевр»?

(Взірцевий вчинок. Найвище мистецтво – мистецтво бути Людиною. Вчинок Бермана – його мрія, його шедевр.)

  • Чому автор порівнює Бермана зі скульптурою Мікеланджело «Мойсей»? («Моисей – пророк, в библейской мифологии предводитель израильских племен, призванный богом Яхве вывести израильтян из фараоновского рабства из Египта в обетованную землю Ханаан (Палестину)») 

Презентація ілюстрації скульптури Мікеланджело «Мойсей».

 

michelangelo_moses1 

Мікеланджело «Мойсей» 1515 – 1516 р.р.

 

  • Яка ідея цього твору? (Вона в образі Бермана: готовність до самопожертви в і’мя іншої людини)
  1. Робота зі схемою «Композиція новели «Останній листок»

untitled copy copy

Творчість О.Генрі – це зразок майстерного володіння жанром новели. Він не знає рівних в умінні побудувати гострий сюжет та мистецтві створення непередбачуваної розв’язки. Він збагатив новелу уведенням двох розв’язок. Причому друга доповнює першу.

  • Визначте таку подвійну розв’язку у новелі.

VI. Етап рефлексії

Учитель. На прикладі новели можна простежити психологічний закон, якому підпорядковуються всі герої – «закон ланцюгової реакції добра»: добрі вчинки одного породжують добрі вчинки інших героїв.

  • Наведіть приклади «ланцюгової реакції добра» в новелі.
  • У чому гуманізм новели?
  • На які думки наштовхує нас новела?
  • Учитель. О.Генрі допомагає нам зрозуміти, що сенс життя (хоч яким складним воно не було) – у самому житті: треба жити всупереч обставинам.

«Неймовірна річ!.. – скаже автор, - це життя... на цегляній стіні ще висів листок плюща». Тож воно – життя – триває всупереч усім негараздам

V. Домашнє завдання.

Письмово відповісти на запитання «Чи доводилось тобі бачити в житті приклад непоказної самопожертви?». Читати оповідання «Останній дюйм» Д. Олдріджа.

 

Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Форма входу

Статистика

Зареєстровано на сайті:
  • Всього: 176

  • Нових за місяць : 0
    Нових за тиждень : 0
    Нових учора : 0
    Нових сьогодні : 0
    З них :
    Користувачів 174
    Модераторів : 0
    Адміністраторів : 2
    З них :
    Хлопців : 81
    Дівчат : 95
    Онлайн

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2019