Сайт Кролевецької спеціалізованої школи №1 - Р.Л. Стівенсон «Острів скарбів»
Середа, 07.12.2016, 14:25
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей конкурс шевченко Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання Екскурсія мена таланти юні СВЯТО хеловін 2012 2014 вечір випускники зустріч робота Великдень ангеліна мороз день перемоги 9 травня ветерани хода вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск 2-В 2-А 2-В клас 2-Б останній дзвоник сонечко табір вернісаж квіти лінійка 1 вересня табір сонечко життя виставка діти творчість малюнки фабрика зірок виступ школа 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік шкооа Святий Миколай 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р

Р.Л. Стівенсон «Острів скарбів»

 

Тема: Романтика пригод і подорожей у романі Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»

Мета: зацікавити подіями роману, перевірити знання тексту; розвивати увагу, логічне мислення, творчі здібності дітей, уміння працювати в команді; сприяти вихованню поваги до сміливих мандрівників, любові та зацікавленості до вивченні літератури.

 

Обладнання: карта острова, картки із завданнями

Тип уроку: урок-мандрівка

 

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності

- Чи уважно ви читали роман Р.Л.Стівенсона?

- Яку назву він має?

- А що вам приходить на думку при слові «острів»? (безлюдний острів Робінзона Крузо, Великобританія, де знаходиться Шотландія, батьківщина автора роману «Острів скарбів» Р.Л.Стівенсона тощо)

- Про що йде мова в романі? (про морські пригоди Джима Гокінса у пошуках захованих скарбів)

- З якими творами, вивченими раніше і чим перегукується роман? («Робінзон Крузо» - про життя на безлюдному острові і Бен Ган, «П’ятнадцятирічний капітан»  - морська подорож, сповнена романтичних пригод, про підступну зраду заради наживи тощо)

- А чи хотіли б ви самі, діти, відчути себе сміливими мореплавцями і хоча б ненадовго стати учасниками пригод?

- Тоді об’єднайтеся в команди-екіпажі морських суден, придумайте назву свого корабля і представте її іншим екіпажам.

- А наша ескадра буде називатися «Пригодницька».

- Як ви думаєте, чи зможе ваш корабель утриматися на плаву і  вирушити у плавання?

- Як на вашу думку, що вам необхідно для успішної мандрівки? (зошит – судовий журнал, багаж знань і дружна команда учнів-матросів).

- А які скарби хотіли б ви здобути в подорожі? (Розум і знання – найбільший скарб людини)

Тоді попутного вітру, сміливі мандрівники і шукачі пригод. (пісня «Веселий вітер»)

ІІ. Оголошення теми уроку, визначення мети.

Розгорнути судові журнали, записати тему уроку.

ІІІ. Літературна гра.

Листок само оцінювання.

Слово учителя. Кожен із вас, сподіваюся, в ході подорожі виявить усі свої знання якнайповніше. І я упевнена, що кожному хочеться стати капітаном на судні. А яким повинен бути справжній капітан? (найбільш обізнаним із усієї команди, досвідченим, який зуміє згуртувати команду тощо.)

Тож капітаном, на мою думку, може стати кожен із вас, якщо буде активно працювати і приведе свою команду і свій корабель до скарбів.

  1. Трап.

Щоб потрапити на судно, необхідно назвати героїв роману Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів».

(Джим Гокінс, доктор Лівсі, сквайр Трелоні, капітан піратів Біллі Бонс, судовий кок Джон Сільвер, капітан Смолет, Бен Ган та інші)

До судового журналу запишіть «Головним героєм роману є…Джим Гокінс)

  1. «Морські зірочки» (гра «Четверте зайве»)
  • Ж.Верн, Д.Дефо, Ж. де Лафонтен, Р.Л.Стівенсон. (Письменники – автори пригодницьких творів, а Ж. де Лафонтен – франц. байкар)
  • «Жага до життя», «Пригоди Тома Сойера», «Острів скарбів», «Хамелеон» (Пригодницькі твори, а «Хамелеон» - гумористичне оповідання)
  • Джим Гокінс, Робінзон Крузо, Джон Сільвер, Бен Ган. (герої роману «Острів скарбів»
  • Том Сойер, Дік Сенд, П’ятниця, Джим Гокінс (Головні герої пригодницьких книг)

Листок оцінювання. Оголошення результатів.

  • Щойно ви називали твори і серед них – роман.
  1. Течія «Літературознавча»

 - Який твір називається романом? (Великий і складний за будовою твір, у якому широко охоплено події, що відбуваються протягом тривалого проміжку часу, зображено велику кількість героїв).

- Який твір називається пригодницьким? (насичений цікавими подіями й несподіваними поворотами сюжету, із його героями трапляються різні пригоди, вони опиняються в складних життєвих ситуаціях, із яких , звичайно, виходять переможцями)

Запис до зошитів «За жанром «Острів скарбів» -… пригодницький роман.

- Що таке «романтика»

4. Мис Міркування. (Рольова гра «Займи позицію»)

- Як на вашу думку, роман «Острів скарбів» - романтичний чи пригодницький? Свою думку обґрунтуйте.

Запис до зошитів «Романтичним у романі є…»

5. Рифи «Перешкоди» (бліц-турнір за змістом та історією написання «Острова скарбів»). Для того щоб вдало подолати перешкоди, треба бути маневреним та уважним.

  1. Як з’явилася книга «О.С.»? (Стівенсон випадково намалював карту)
  2. Хто вигадав вміст скрині Біллі Бонса? (батько Стівенсона)
  3. Якою була доля першого видання книги? (увесь тираж швидко розійшовся у великій кількості)
  4. Як спочатку називалася книга? («Корабельний кухар»)
  5. У чому суть чорної мітки?
  6. Назвіть улюблену пісню капітана Біллі Бонса.
  7. Яке прізвисько мав Джон Сільвер і чому?
  8. Як Джон Сільвер потрапив на корабель?
  9. Як бочка з яблуками врятувала життя мандрівникам?
  10. Що трапилося з чесними моряками, які були на кораблі?
  11. Хто знайшов скарби?
  12. Який путівник до скарбів знайшли пірати?
  13. Що трапилося в кінці з капітаном Сільвером?
  14. Що трапилося в кінці книги з Беном Ганом?
  15. Яку оцінку образу Джона Сільвера дає сам автор роману?

Листок оцінювання.

 

6. Країна «Відпочивалія». Перегляд фрагменту фільму «О.С.»

 

7. Бухта «Вірю-не вірю».

-1) Таверна батьків Джима називалася «Веселий Роджер»

+2) Чорну мітку Біллі Бонсу приніс сліпий пірат на ім’я П’ю.

+3) Доктор Лівсі врятував Біллі Бонса за допомогою кровопускання.

- 4) Сквайр Трелоні мав великий досвід  у доборі команди корабля.

+5) Джим поплив на острів скарбів одразу, разом з піратами.

+6) Компас у вигляді скелета – вигадка капітана Флінта.

- 7) «Мертві не тікають», - говорили пірати.

- 8) Щоб дістатися «Еспаньйоли», Джим узяв човен піратів.

 

8. Зупинка «Словник моряка»

З’єднайте лініями слова та їх лексичне значення

Місцевий слабкий береговий вітер, що віє вдень на сушу, а вночі з суші на море.

Старовинна міра довжини, яка дорівнює 30,38 см.

Носова частина верхньої палуби корабля.

Особа молодшого складу, якому підпорядкована корабельна команда для господарчих робіт.

Лінія на борті, до якої судно опускається у воду.

Кухня на судні.

Подовжений брусок, що проходить по всій довжині судна у середині днища.

Надбудова на палубі судна для управління.

 

9. Острів Мандрівників. («Хто найкраще знає карту?»)

Нанести на контурну карту острова всі назви і позначки, щоб знайти скарби.

10.  Затока Хронологічна («Як це все було насправді?»)

Розташувати цитати в хронологічному порядку.

  1. «Ми зупинилися в тому самому місці, де на карті було намальовано якоря. Третя частина милі віддаляла нас від головного острова і тре­тина милі — від острова Скелета». (№4)
  2. «Бандити, шукаючи мене й матір, зірвали зі стіни навіть годинника. І, хоча вони нічого не забрали з собою, окрім мішка з грошима, який належав капітанові, і декількох срібних монет з нашої каси, я одразу зрозумів, що ми розорені». (№3)
  3. «Інша частина скарбів — срібло у зливках і зброя — все це лежить там, де його закопав покійний Флінт. І, на мою думку, хай собі ле­жить. Тепер мене нічим не заманиш на цей проклятий острів». (№7)
  4. «Ти нічого не роби, доки вони не пришлють мені чорну мітку або поки знову не побачиш Чорного Пса чи моряка з однієї ногою. Цьо­го одноногого, Джиме, остерігайся найбільше». (№2)
  5. «"Між іншим,— продовжував я,— мені не подобається цей прапор, містере Хендс. Якщо ви не проти, я спущу його. Краще зовсім без прапора, ніж з таким". Я побіг до-мачти, смикнув за відповідну мо­тузку і, спустивши проклятого чорного прапора, викинув його за борт, у море». (№6)
  6. «Я пам'ятаю, немовби це було вчора, як, важко ступаючи, він до­плентався до наших дверей, а його морську скриню везли за ним на тачці. Це був високий, сильний, гладкий чоловік з темним об­личчям». (№1)
  7. «Я приходив сюди і зрідка молився, коли я гадав, що зараз неділя. Це не зовсім схоже на каплицю, та все ж якось урочистіше. Правда, я був один, без капелана, без Біблії». (№5)

 

11. Долина знахідок. («Що було в скрині?»)

На картках записані назви предметів. Треба вибрати тільки потрібні картки та дописати ті предмети, які були в скрині й яких немає на картках.

Ніж, ложка, трубка – зайві слова.

Тютюн, компаси, плащ – треба додати.

12. Порт «Досягнення».

Друзі, чи сподобався вам роман Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»? Цікаво було його читати? Чим саме зацікавив вас роман? Чи порадили б ви прочитати його іншим? Перед тим, як ви внесете останні записи до листка оцінювання та зможете визначити, у якому ранзі ви особисто закінчили сьогоднішню подорож, розрекламуйте цей роман.

 13. Таверна «Реклама» (Рольова гра  «Рекламний ролик»)

Команди-екіпажі представляють творчу роботу, інсценізацію, яка б мала на меті зацікавити прочитати роман «Острів скарбів».

 

ІІІ. Підсумок уроку.

14. Скриня зі скарбами. Оголошення результатів листків оцінювання, визначення рангу кожного із членів екіпажу.

Слово учителя. Як ви гадаєте, що іще, окрім скарбів знайшли герої роману? (вірних друзів, дружбу) Чому навчився Джим Гокінс? (відрізняти добро від зла, залишатися порядною людиною за будь-яких обставин).

Запис до зошитів «Подорож і пригоди сформували у головного героя такі риси:.. чесність, порядність, вірність у дружбі, ставати на сторону добра»

 

А чому сьогодні навчилися ви або про що дізналися?

 

Якою людиною виросте Джим? Чому? (бо був гарний приклад для наслідування).

Значить, щоб вирости чесним, порядним, вихованим, таким, що поважає себе та інших, необхідно брати приклад з таких людей, обирати саме таких друзів, і тоді у вашому житті все буде добре.

 

ІV. Домашнє завдання. Підготувати розповідь про улюблених героїв роману «Острів скарбів» а також І варіант – порівняти образи Джима Гокінса та Діка Сенда ІІ варіант – порівняти образи Бена Гана та Робінзона Крузо.

 

                                                  Додаток 1

Романтика пригод і подорожей у романі Р.Л.Стівенсона «Острів скарбів»

Урок-мандрівка

6 клас

5. Рифи «Перешкоди» (бліц-турнір за змістом та історією написання «Острова скарбів»). Для того щоб вдало подолати перешкоди, треба бути маневреним та уважним.

 
  1. Як з’явилася книга «О.С.»? (Стівенсон випадково намалював карту)
  2. У чому суть чорної мітки?
  3. Назвіть улюблену пісню капітана Біллі Бонса.
  4. Яке прізвисько мав Джон Сільвер і чому?
  5. Як Джон Сільвер потрапив на корабель?
  6. Як бочка з яблуками врятувала життя мандрівникам?
  7. Хто знайшов скарби?
  8. Що трапилося в кінці з капітаном Сільвером?
  9. Що трапилося в кінці книги з Беном Ганом?
  10. Яку оцінку образу Джона Сільвера дає сам автор роману?
  11. Тип «Іспаньоли» як корабля? (шхуна)
  12. Про яку їжу мріяв Бен Ган на острові? (сир рокфор)
  13. З чого було зроблено мітку, яку пірати вручили Сільверу. (остання сторінка Біблії)
  14. Як Сільвер вбив Тома Аллана? (костуром у спину)
  15. Як інакше називають піратський прапор? (Веселий Роджер).
Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Форма входу

Статистика

Зареєстровано на сайті:
  • Всього: 172

  • Нових за місяць : 1
    Нових за тиждень : 0
    Нових учора : 0
    Нових сьогодні : 0
    З них :
    Користувачів 170
    Модераторів : 0
    Адміністраторів : 2
    З них :
    Хлопців : 80
    Дівчат : 91
    Онлайн

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 1
    Користувачів: 1
    JuliaV

    Copyright MyCorp © 2016