Субота, 25.05.2019, 15:54
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей конкурс шевченко Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання 1 вересня таланти юні СВЯТО хеловін робота Великдень день перемоги 9 травня ветерани вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск хода 2-В 2-А 2-Б 2-В клас останній дзвоник табір сонечко квіти вернісаж табір сонечко творчість діти виставка життя малюнки фабрика зірок виступ 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік Святий Миколай шкооа школа 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р 2017 веливдень пасха

урок 3

Урок  3

Т е м а. Образи-характери роману «Кар’єра Ругонів», особливості їх змалювання. Роль спадковості в романі.

М е т а: спираючись на текст роману, виокремити та систематизувати  фактичний  матеріал  про походження родини Ругон-Маккарів; прослідкувати, як Золя показує дію закону спадковості; розвивати спостережливість, вміння виокремлювати головне, узагальнювати, співставляти; виховувати  терпимість, розуміння у родинних стосунках; сприяти вихованню творчої особистості, здатної висловлювати власне судження по питанню, що обговорюється.

О б л а д н а н н я: текст роману «Кар’єра Ругонів»; схема «Генетичний код».

Т и п    у р о к у:  урок формування навичок та вмінь.

 

Х і д    у р о к у

І. Організаційно-вступна частина уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Постановка завдань уроку.

У ч и т е л ь. В романі «Кар’єра Ругонів» - пролозі до епопеї «Ругон-Маккари» - визначений напрям, у якому будуть розвиватися долі членів сімейства протягом всієї серії. Композиція цього роману, що відображає розгалуженість родового дерева, вмістила багато тільки виникаючих конфліктів, які вирішаться в інших романах епопеї, де другорядні персонажі «Кар’єри Ругонів» виступають уже в ролі головних героїв, а образи, намічені в пролозі, набудуть завершеності.

Втіливши в образах стільки типів психіки, скільки було потомків  у Аделаїди Фук, на конкретних долях досліджуючи формування індивіда, в якій приймають участь біологічні і соціальні начала, проникаючи у глибину життя, де виробляються великі починання і великі злочини, Золя робив надзвичайно цікаві відкриття, спостерігаючи та аналізуючи форми та умови вияву чи, навпаки, нейтралізації спадкових рис.

Настав час відстежити генеалогію родини Аделаїди Фук.

ІІІ. Робота над темою уроку (з використанням схеми «Генетичний код»).

Δ Систематизація текстового матеріалу про П’єра Ругона (до участі у перевороті 1851 р.).

• Етапи  систематизації:

  • походження П’єра (розділ  (далі р.) 2);
  • ставлення до Антуана та Урсули (р.2);
  • стосунки з матір’ю (р.2);
  • заволодіння спадком (р.2);
  • одруження (р.2);
  • продаж справи та переселення (р.2);
  • мета життя  – розбагатіти (р.2).

Проблемне питання:  Чи вплинула спадковість на подальшу долю П’єра?

(«Властивості батька й матері вдосконалили в ньому одні одних. Якщо, з одного боку, Аделаїдина натура, витончена постійним нервовим піднесенням, чинила опір повнокровній незграбності, властивій Ругонові, і пом’якшувала її, то, з другого боку, здоров’я і сила батька стали на перешкоді тому, щоб до дитини перейшли дивацтва молодої матері. У П’єра не було ні запальності, ні хворобливої мрійливості «маккаровських вовченят». Погано вихований, розбещений, як і всі діти, що живуть ніким не стримувані, на повній своїй полі, він мав, проте, запас практичного розуму, що оберігав його від безглуздих вчинків. Його вади — лінощі, жадоба до насолод — не були такі буйні та виразні, як у Антуана. Він прагнув якось приховати їх, щоб потім задовольняти відкрито, з гідністю.»)

В и с н о в о к. П’єр як один законний син розчистив собі дорогу до повного успадкування статків матері, яка покинута жила на околиці міста у маленькому будиночку, що дістався їй від Маккара. Вже разом із законною дружиною Фелісіте, шлюб з якою помножив статки П’єра, вони народили нову генерацію Ругонів — трьох синів: Ежена, Арістіда і Паскаля.
У кожному із синів Ругонів віддзеркалились спадкові риси їхніх батьків, що мають свої особливості.  Автор зупиняється на зображенні двох синів Ругонів — Ежена й Арістіда.

Δ Систематизація текстового матеріалу про синів П’єра (до участі у перевороті 1851 р.).

• Етапи систематизації:

  • Ежен (р.2)
  • Арістід (р.2)
  • Паскаль (р.2)

В и с н о в о к. Всі три сини Ругонів  являли собою цікаві типи, зовсім відмінні між собою, хоч і виросли з одного й того самого кореня. По суті, інтелектуально вони перевищили своїх батьків.

Δ Систематизація текстового матеріалу про Антуана Маккара (до участі у перевороті 1851 р.).

• Етапи систематизації:

  • дитинство (р.2);
  • військова служба (р.2);
  • повернення із армії, спроба повернути гроші (р.4);
  • існування до одруження (р.4);
  • одруження (р.4);
  • Антуан-сім’янин (р.4);
  • життя за рахунок дітей.

• Проблемне питання: Чи не занадто натуралістично Золя змальовує образ Антуана Маккара?

В и с н о в о к. Від Маккара Антуан успадкував його любов до бродяжництва, його нахил до пияцтва, його звірячу запальність. Але під впливом нервової натури Аделаїди ці вади, що проявлялися в його батькові з якоюсь сангвінічною відвертістю, у сина перетворилися в лицемірну і боязливу скритність.

Δ Систематизація текстового матеріалу про Урсулу Маккар.

• Етапи систематизації:

  • дитинство (р.2);
  • заміжжя (р.2);
  • смерть.

В и с н о в о к. Урсулі передалися, разом із статтю, виразні риси темпераменту її матері. Проте тут не було цілковитого злиття двох натур, скоріше це була якась їх суміжність, нашарування, якесь тісне зближення.

Δ Систематизація текстового матеріалу про дітей Урсули.

• Етапи систематизації:

  • Елен (р.4)
  • Франсуа (р.4);
  • Сільвер (р.4)

В и с н о в о к.Цікавою є історія Сільвера, в якій увага зосереджується на його духовному світі.

Δ Систематизація текстового матеріалу про дітей Антуана Маккара.

• Етапи систематизації:

  • Ліза (р.4);
  • Жервеза (р.4);
  •  Жан (р.4);

В и с н о в о к. В романі діти Маккара ще молоді люди, але в них уже визначаються характерні риси, які вповні виявляться в зрілому віці, тобто вже за рамками роману «Кар’єра Ругонів».

Δ Систематизація текстового матеріалу про Аделаїду Фук.

• Етапи систематизації:

  • походження (р.1);
  • заміжжя (р.1);
  • стосунки з П’єром (розплата за розпутство);
  • байдужість до життя (р.4);
  • виховання Сільвера;
  • ставлення до перевороту;
  • здогадка про смерть Сільвера та прокляття  власних дітей.

В и с н о в о к. Любов до Сільвера  відкрила  у Аделаїді потаємну сторону цієї жінки, якій притаманна ніжність, материнська турбота.

У ч и т е л ь. Еміль Золя характеризує стан середнього прошарку суспільства, яке представляє рід Ругонів: різке порушення становища у країні в результаті економічної кризи відбилось і на їх можливостях.

Революція 1848 року застала всіх Ругонів настороженими. Розлючені своїми невдачами, вони здатні були навіть за горло схопити фортуну, якби тільки зустріли її десь у темному місці. Це була немовби зграя бандитів, що причаїлась у засідці й готова щохвилини кинутись на здобич. Ежен чатував у Парижі, Арістід мріяв пограбувати плассанців, а батько й мати, найупертіші з усіх, мали намір діяти окремо і, крім цього, дещо вхопити із здобичі своїх синів. Лише Паскаль, скромний, закоханий у науку, жив самотньо, у маленькому світлому будинку нового міста, байдужий до всього, крім своїх занять.
               В романі Золя ретельно аналізує політичні сили Плассана, що стали рушійними під час революції 1848 року.

ІУ. Підведення підсумків уроку.

•  Бесіда.

– Які думки виникали  у вас під час обговорення образів?

– Що найбільше вразило?

 

У. Домашнє завдання. Знати текст роману. Вибрати фактичний матеріал щодо ставлення та участі Ругонів і Маккарів у перевороті 1851 р.

 

1Het0�� �Bstify'>« Г е н е т и ч н и й      к о д »  ( Див. додаток 2 до уроку 2 «Генетичний код»).

 

У. Підведення підсумків уроку.

Б е с і д а.

1. Цикл «Ругон-Маккари» - геніальне творіння Е.Золя. Доведіть або спростуйте цю думку.

2. Чому роман «Кар’єра Ругонів» має другу назву «Походження»?

3. Які завдання ставив перед собою письменник, починаючи роботу над романом «Кар’єра Ругонів»?

Закінчити речення: «Сьогодні на уроці я відкрив для себе…».

УІ. Домашнє завдання. Знати зміст роману «Кар’єра Ругонів». Спираючись на таблицю «Генетичний код» вибрати із тексту матеріал про родину  П’єра   Ругона.

Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Форма входу

Статистика

Зареєстровано на сайті:
  • Всього: 176

  • Нових за місяць : 0
    Нових за тиждень : 0
    Нових учора : 0
    Нових сьогодні : 0
    З них :
    Користувачів 174
    Модераторів : 0
    Адміністраторів : 2
    З них :
    Хлопців : 81
    Дівчат : 95
    Онлайн

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2019