Субота, 25.05.2019, 15:11
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей конкурс шевченко Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання 1 вересня таланти юні СВЯТО хеловін робота Великдень день перемоги 9 травня ветерани вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск хода 2-В 2-А 2-Б 2-В клас останній дзвоник табір сонечко квіти вернісаж табір сонечко творчість діти виставка життя малюнки фабрика зірок виступ 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік Святий Миколай шкооа школа 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р 2017 веливдень пасха

урок 4

Урок   4

Т е м а. . Образи-характери роману «Кар’єра Ругонів», особливості їх змалювання. Роль спадковості в романі.

М е т а: продовжити роботу над аналізом образів роману; дослідити «політичну сторону» родини Ругонів та Антуана Маккара; розвивати вміння та навички виокремлювати головні моменти із об’ємного тексту, систематизувати та узагальнювати  досліджуваний матеріал; виховувати любов та повагу до близьких, рідних; виховувати вміння робити правильний вибір у житті.

О б л а д н а н н я: текст роману «Кар’єра Ругонів»; схема «Генетичний код».

Т и п    у р о к у:  урок формування навичок та вмінь.

 

Х і д    у р о к у

І. Організаційно-вступна частина уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Постановка завдань уроку.

У ч и т е л ь. Події роману «Кар’єра Ругонів»  продовжуються всього-на-всього протягом кількох днів, але кожному персонажу в момент історичного катаклізму потрібно буде зробити свій громадянський вибір. Стати союзником правлячої більшості означало для провінційних буржуа участь у грабунку міста і отриманні посад, які забезпечать дохід та компенсують ризик. Майстерність письменника в тому, що політичний переворот він відтворює у відображеному світі. Плассан знаходиться далеко від Парижу, звістки приходять із запізненням. Сімейка Ругонів з напругою слідкує за подіями в столиці, щоб не спізнитися зарахувати себе до рядів союзників Бонапарта та його партії. Але в романі є і бійці проти узурпатора влади.

Як і в багатьох творах, місцем дії є невеличке містечко  Плассан. Саме під цим ім’ям Золя називає містечко Екс, в якому пройшли його дитячі і юнацькі роки.

ІІІ. Робота над темою уроку.

У ч и т е л ь. Золя ретельно аналізує політичні сили Плассана, що стали рушійними під час революції 1848 року.

Δ Політична історія Плассана (за 3 розділом роману):

–  У Плассані   політичні події знаходили слабкий відгук.

  • Плассан після революції 1848 року.
  • Дворянство  очолює реакцію.

У ч и т е л ь. Після  революції 1848 року була встановлена Друга імперія. Для «маловідомих і малошанованих  сімей», які обраховувалися тисячами, відкрилася можливість збагатитися і «вийти в люди». До таких сімей належали й Ругони. Окреслюючи експозицію їхньої «кар’єри», Золя пише: «Революція 1848 року застала всіх Ругонів настороженими. Розлючені своїми невдачами, вони здатні були навіть за горло схопити фортуну, якби тільки зустріли її десь у темному місці. Це була немовби зграя бандитів, що причаїлась у засідці й готова щохвилини кинутись на здобич. Ежен чатував у Парижі, Арістід мріяв пограбувати плассанців, а батько й мати, найупертіші з усіх, мали намір діяти окремо і, крім цього, дещо вхопити із здобичі своїх синів. Лише Паскаль, скромний, закоханий у науку, жив самотньо, у маленькому світлому будинку нового міста, байдужий до всього, крім своїх занять».

Спробуємо детальніше прослідкувати участь Ругон-Маккарів у грудневих подіях 1851 року.

Δ Ругони  і   політика.

У ч и т е л ь. П’єр має успіх на політичній арені. Неотесаний селянин, грубий і малоосвічений, вільний від будь-яких моральних гальм і обмежень, готовий заради вигоди на будь-яку підлоту, він якнайкраще відповідав боротьбі за життєвий успіх у своєму середовищі.

• Робота з текстом роману.  Напрями для ведення бесіди:

– Початком боротьби є той факт, що П’єр прибрав до рук садибу і статки, обібравши матір, брата та сестру.

– Удавшись до прямого шахрайства, П’єр змусив Аделаїду підписати купчу – нібито на продаж йому будинку й садиби – і забрав у неї розписку за буцімто одержані гроші, з яких жінка не побачила жодного су.

– Волею обставин П’єр входить у сферу політики, залишаючись тим же дрібним буржуа, торгівцем, що над усе прагне збагачення. Цьому посприяли його дружина Фелісіте й старший син Ежен.

– Якої думки дотримувалася Фелісіте відносно ролі жінки в успіхові чоловіка? («що чоловіка ліпить жінка, і … вважала себе здатною зробити з пастуха міністра»). Підтвердження цієї тези прикладами з тексту.

– «Жовтий салон». Хто відвідував його; які питання обговорювалися?

– Листи Ежена до батька ( з викладом того, якої лінії поведінки треба дотримуватися Ругонові в Плассані). Фелісіте вдячна синові за листи.

– Арістід – прихильник республіканців. Мати вчасно підказує синові як треба діяти, щоб не програти.

– Паскаль і «жовтий салон».

У ч и т е л ь. Корисливий інтерес. Ось що керує Ругонами-політиками.

Δ «Політичні інтереси» Антуана Маккара.

У ч и т е л ь. З  Антуана Маккара розпочинається друге відгалуження родини, і її деградація розкривається в ньому найбільш виразно. У П’єра та Антуана  спільним і стрижневим є егоїстичний інстинкт. Але П’єр Ругон виявляє ще розум і волю, йому не чуже честолюбство, тимчасом як Антуан залишається на примітивному рівні, близькому до тваринного егоїзму. Він мав одну мрію – знайти спосіб добре жити, нічого не роблячи. Йому це вдається шляхом експлуатації своєї сім’ї, але в душі вважає себе жертвою соціальної несправедливості. Плекаючи жагучу ненависть до багатих, і передусім до Ругонів, Антуан Маккар втягується в події, які розігруються у Франції на межі 40-50-х. Він вітає Лютневу революції 1848 р. й стає палким прихильником республіки.

• Робота з текстом роману. Напрями для ведення бесіди:

– Антуан як вірний прибічник республіки під час державного перевороту; його ставлення до брата.

– Маккар зраджує республіканців, організувавши напад на мерію (за пропозицією П’єра Ругона).

У ч и т е л ь. Єдине, що непокоїть Антуана в цей час, - не продешевити в змові й одержати від Ругонів домовлену суму в тисячу франків. Він не схвалює ризик життям заради ідеї. Цікаво, що змінюється і його ставлення до зведеного брата: «…я його  шаную. Це людина з головою й до того ж смільчак».

ІУ. Підведення  підсумків уроку.

У ч и т е л ь.  Ми розглянули походження родини  Ругон-Маккарів, вплив спадковості на досягнення мети. Але це не є найтрагічнішим у романі. До драматичних сторінок належить розповідь про народне повстання та загибель Сільвера і М’єтти.

У. Домашнє завдання.

Вибрати з тексту епізоди, що стосуються  народного повстання та історії Сільвера і М’єтти.

Індивідуальне завдання: виступ на тему «Історія Марсельєзи»; коментар до картини Е. Делакруа «Свобода,  що веде народ».

 
 

Пошук
Календар
«  Травень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Форма входу

Статистика

Зареєстровано на сайті:
  • Всього: 176

  • Нових за місяць : 0
    Нових за тиждень : 0
    Нових учора : 0
    Нових сьогодні : 0
    З них :
    Користувачів 174
    Модераторів : 0
    Адміністраторів : 2
    З них :
    Хлопців : 81
    Дівчат : 95
    Онлайн

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2019