Сайт Кролевецької спеціалізованої школи №1 - урок 5
Середа, 07.12.2016, 14:23
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей конкурс шевченко Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання Екскурсія мена таланти юні СВЯТО хеловін 2012 2014 вечір випускники зустріч робота Великдень ангеліна мороз день перемоги 9 травня ветерани хода вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск 2-В 2-А 2-В клас 2-Б останній дзвоник сонечко табір вернісаж квіти лінійка 1 вересня табір сонечко життя виставка діти творчість малюнки фабрика зірок виступ школа 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік шкооа Святий Миколай 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р

урок 5

Урок  5

Т е м а. Символічні образи роману, їх значення для розуміння мотивів твору.

М е т а:  відстежити чинники, які впливають на формування  сильної особистості; дослідити символічність образів Сільвера і М’єтти у романі; розкрити сприйняття і трактування письменником злету та розгрому народного повстання; розвивати  навички формувати власне ставлення до персонажів, подій; виховувати патріотичні почуття в учнів.

О б л а д н а н н я: текст роману «Кар’єра Ругонів; додаткові матеріали «Історія Марсельєзи» та коментар до картини Е. Делакруа «Свобода, що веде народ».

Т и п    у р о к у: урок формування навичок та вмінь.

 

Х і д    у р о к у

І. Організаційно-вступна частина уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми та мети уроку.

У ч и т е л ь.  У грудневих подіях 1851 року Золя описує злет народної активності та розгром народного повстання. Вони сприймаються та трактуються письменником як суспільно-політична драма. Власне, народне повстання – це епопея, що вторгається в задушливий світ буржуазно-міщанського Плассана, у розігруваний тут політичний фарс.

ІІІ. Робота над темою уроку.

У ч и т е л ь.  Подих епопеї, її внутрішня масштабність відчуваються вже в першому розділі роману, коли юні Сільвер і М’єтта спостерігають за походом повстанців у світлі морозної місячної ночі. Для зображення цього походу – і загалом епопеї народного повстання – необхідні були інші виміри й барви, інша тональність і стилістика, ніж для змалювання міщанського побуту чи вчиненого буржуа «державного перевороту». Натураліст Золя тут стає романтиком, у його стилі з’являються емоційна піднесеність, романтична патетика й символіка. Могутній рух людської маси, охопленої одностайним поривом, втягує Сільвера й М’єтту, вони пристають до повстанців, і незабаром дівчині здається, «що не вони йдуть, а Марсельєза несе їх… Людські хвилі текли разом з потоком звуків». У руках М’єтти опиняється криваво-червоний прапор повстанців, який майорить над її головою, і «в цю мить вона здавалась уособленням вічно юної Свободи», навіюючи асоціації зі знаменитою картиною романтика Е. Делакруа «Свобода, що веде народ».

Δ І с т о р и ч н а     д о в і д к а.

«Історія   Марсельєзи» ( додаток 1 до уроку 5).

Δ Р о б о т а    з      т е к с т о м.

У ч и т е л ь. Щоб зрозуміти образи Сільвера і М’єтти, слід повернутися до їх виховання, формування їхньої сили духу.

• Напрями роботи над образом Сільвера:

– Сільвер – син Урсули Маккар і небіж П’єра Ругона. Сирітство.

  • Аделаїда – Сільвер: особливості стосунків.
  • Жага Сільвера до читання. Самоосвіта.
  • Сільвер та Антуан Маккар.
  • Знайомство з М’єттою. Історія М’єтти.
  • Романтичні стосунки молодих людей. Кохання.
  • Сільвер і М’єтта вливаються в загін повсталих робітників. У руках М’єтти прапор повстання.

Асоціації зі знаменитою картиною Е.Делакруа «Свобода, що веде народ» (додаток 2 до уроку 5).

  • Смерть М’єтти.
  • Смерть Сільвера.
  • Як Аделаїда сприйняла звістку про смерть онука? Про що свідчать її звинувачення?

Висновок. Похмура й безрадісна атмосфера, якою з дитинства дихав Сільвер, сприяла формуванню в ньому сильного характеру. Душа його була сповнена високих поривань. Життя героя – приклад формування цілісної й шляхетної натури, вільної від егоїстичних помислів  і пристрастей.

В міру розгортання подій образи Сільвера і М’єтти набувають своєрідного символічного змісту. Ця юна пара, щедро наділена молодістю і красою, душевною чистотою і благородством прагнень, стає уособленням, символом боротьби.

Символічна і смерть Сільвера і М’єтти. Вона означає, що з життя йде душевна чистота й безкорисливість, що торжествує зло, людська ницість і підлість, хижий егоїзм, утілені в Ругонах і їхніх поплічниках, котрі стають вірною підпорою імперії. Смерть Сільвера і М’єтти на совісті Ругонів і таких як вони. Тріумф Ругонів залитий кров’ю (черевик із закривавленим каблуком; свічка над тілом пана Пейрота;  кров на могильній плиті у глибині площі Сен-Мітр).

ІУ. Підсумок.

У ч и т е л ь. Еміль Золя робить у «Кар'єрі Ругоів» висновок, помічаючи, що в момент, коли суспільство вступає в нову історичну стадію, опорою режиму стають ті декласовані сили, які не могли нічого добитися на попередньому історичному етапі. Ними рухає ненависть до того громадського  порядку, який не дозволив їм вибитися в люди.

Кілька сторінок «Доктора Паскаля» присвячені узагальненню змісту «Ругон-Маккарів». Особливий інтерес представляє підсумкова характеристика грандіозної епопеї: «Тут і справжня історія Другої імперії - Імперії, заснованої на крові, спочатку жадібної до насолод, жорстокої і могутньої, завойовує бунтівні міста, потім повзе вниз, повільно розкладаючись і потопаючи в крові, в такому морі крові, що в ній ледь не потонула вся нація .... Тут і цілий курс соціальних наук, дрібна і велика торгівля, проституція, злочини, земля, гроші, буржуазія, народ - той, що повстає у великих промислових центрах, - це прогресуючий наступ  соціалізму, що тамує в зародку нову епоху ... ... Тут все: прекрасне та потворне, грубе і піднесене, квіти і бруд, ридання, сміх, весь потік життя, що невпинно тягне людство

У. Домашнє завдання.  Дати письмову відповідь на питання  «Які  епізоди  роману «Кар’єра Ругонів» вразили найбільше? Чому?»

 

Пошук
Календар
«  Грудень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Форма входу

Статистика

Зареєстровано на сайті:
  • Всього: 172

  • Нових за місяць : 1
    Нових за тиждень : 0
    Нових учора : 0
    Нових сьогодні : 0
    З них :
    Користувачів 170
    Модераторів : 0
    Адміністраторів : 2
    З них :
    Хлопців : 80
    Дівчат : 91
    Онлайн

    Онлайн всього: 2
    Гостей: 1
    Користувачів: 1
    JuliaV

    Copyright MyCorp © 2016