Акценти щодо критеріїв оцінювання та ведення сторінок класного журналу з предмету «Інформатика»


Класний журнал державний нормативно-фінансовий документ. Нормативним мінімумом, що регулює й регламентує діяльність учителя в роботі з класним журналом, є:



Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» визначений порядок ведення класного журналу та оцінювання навчальних досягнень учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Записи в журналі ведуться державною мовою. На сторінках журналу не допускаються будь-які виправлення. У разі помилкового або неправильного запису поряд робиться правильний, який засвідчується підписом керівника навчального закладу та скріплюється печаткою. Усі записи у класному журналі ведуться чітко і охайно, пастою синього кольору.

Відсутність учня (учениці) на уроці позначається літерою «н». Дата проведення занять записується дробом, чисельник якого є датою, а знаменник місяцем поточного року. Наприклад, «04/09» означає, що заняття проведено четвертого вересня. У разі проведення подвоєних уроків дата і тема кожного уроку записуються окремо.

У графі «Зміст уроку» відповідно до календарного планування записується тема уроку, контрольної, практичної роботи тощо.

У графі «Завдання додому» стисло записується його зміст (прочитати, вивчити, повторити тощо), параграфи (сторінки) підручника, номери завдань, вправ тощо.

Оцінювання навчальних досягнень у старшій школі здійснюється за
12-бальною системою.

Основними видами оцінювання навчальних досягнень учнів є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.

Контроль навчальних досягнень може проводитися у різних формах (усний, письмовий, тестовий, самостійна робота) усі оцінки обліковуються як поточні. Резервні години, визначені у програмі розподіляються на розсуд вчителя.

Не підлягають обовязковому оцінюванню навчальні досягнення учнів з факультативних, групових та індивідуальних занять, які фіксуються в окремому (спеціальному) журналі.

Поточна оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом, що засвідчує дату проведення заняття, коли здійснювалося оцінювання учня (учениці).

Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом «Тематична» без дати. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається. Тематична оцінка не підлягає коригуванню. Кількість колонок тематичних оцінок повинна відповідати кількості тем, визначених навчальною програмою.

Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконав(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична  виставляється «н/а» (не атестований(а)).

Семестрова оцінка виставляється без дати до класного журналу в колонку з надписом І семестр, ІІ семестр. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. При цьому мають враховуватися динаміка особистих навчальних досягнень учня (учениці) з предмета протягом семестру, важливість теми, тривалість її вивчення, складність змісту тощо. Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка  виставляється без дати у колонку з надписом «Скоригована» поруч із колонкою І семестр або ІІ семестр. Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.

Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом семестру, у відповідну клітинку замість оцінки за І семестр чи ІІ семестр  виставляється  н/а (не атестований(а)).

Коригування семестрового оцінювання проводиться у письмовій формі і зберігаються протягом року. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Скоригована семестрова оцінка не може бути нижчою за семестрову.

У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться. Скоригована семестрова оцінка за І семестр виставляється до початку ІІ семестру, за підсумками ІІ семестру не пізніше 10 червня поточного навчального року.

Річна оцінка виставляється до журналу в колонку з надписом «Річна» без  зазначення дати не раніше, ніж через три дні після виставлення оцінки за ІІ семестр. Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок.

У випадку не атестації учня (учениці) за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис «н/а» (не атестований(а)).

Річна оцінка коригуванню не підлягає.

Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колону з надписом ДПА без зазначення дати (додаток 1).

При поділу учнів на дві підгрупи, записи здійснюються окремо для кожної підгрупи.

У колонці «Зміст уроку» записується тема уроку, відповідно до програми профілю навчання учнів. Не вказується вид уроку, види діяльності учнів та вчителя. Наприклад, урок-ділова гра «Текстовий процесор» записуються таким чином «Текстовий процесор»; урок узагальнення та систематизації знань з теми «Основи створення компютерних публікацій» як «Основи створення компютерних публікацій». Програмою не передбачені підсумкові заняття.

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 04.06.2013 № 14.1/10-1654 навчальний час, який відводиться на вивчення курсів «Сходинки до інформатики» та «Інформатика», рекомендується розподіляти наступним чином: 30 % на засвоєння теоретичних знань;
70 % на формування практичних навичок роботи з сучасною компютерною технікою та інформаційно-комунікаційними технологіями).

Відповідно листа Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013
№ 1/9-497 «Про використання Інструктивно-методичних матеріалів з питань створення безпечних умов для роботи у кабінетах інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій загальноосвітніх навчальних закладів» інструктаж з техніки безпеки проводиться перед кожним практичним заняттям у КІІКТ учителем інформатики за інструкціями з техніки безпеки, під час навчання відповідно до виконуваних робіт і реєструється в класному журналі на сторінці предмета у розділі про зміст уроку: «Інструктаж з БЖД» (додаток 2).

Запис про проведення позапланового інструктажу з безпеки життєдіяльності здійснюється в спеціальному журналі реєстрації інструктажів.

Звертаємо Вашу увагу на дотримання вимог Міністерства освіти і науки України про використання у навчально-виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів програм, підручників та навчально-методичних посібників, які мають гриф Міністерства освіти і науки України або схвалені відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.08.2012 № 882 «Про використання навчальної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах», лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 06.02.2012 № 14.1/10-301 «Про видання навчальної літератури»).


Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.08.2008 № 755 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» оцінювання навчальних досягнень молодших школярів має ґрунтуватися на позитивному принципі, що передусім передбачає врахування рівня досягнень учня, а не ступеня його невдач. 

Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 30.05.2013 № 1/9-383 «Про організацію навчально-виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2013-2014 навчальному році» навчальні досягнення учнів 2-х класів з предмету «Сходинки до інформатики» мають оцінюватись вербально (тобто оцінки в класному журналі не виставлятюся), відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України домашні завдання з предмету «Сходинки до інформатики» задавати не бажано, окрім випадків визначених у підручниках.

А також, звертаємо вашу увагу на особливостях оцінювання навчальних досягнень учнів з предмета інформатика (лист Міністерства освіти і науки України від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти») вербальне оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється у 2­4 класах з предмету інваріантної складової: «Сходинки до інформатики» та всіх предметів варіативної складової у
1­4 класах.


Всі оновлення методичного супроводу та нормативно-правової бази з навчально-виховного процесу розміщено на мобільній сторінці методиста у розділі «Учителю інформатики», яка знаходиться за адресою: http://www.soippo.edu.ua 





Додаток 1

      Інформатика                                                      Облік досягнень у навчанні учнів

       (Назва предмета)                                                        

з/п

Місяць     

та число                



Прізвище

та імя учня

29




  10

05




  11

12




  11

18




  11

Тематична

І семестр

Скоригована

08




  01

15




  01

22




  01

29




  01

ІІ семестр

Скоригована

Річна

ДПА

  1. 3.

















  1. 4.

















  1. 2.


















Додаток 2

Учитель ___________________________________________


№ з/п

Дата

Зміст уроку

Завдання додому

08/09

Моделі та моделювання Типи моделей. Інструктаж з БЖД.

Опрацювати п. 1.1, скласти інформаційну модель «Мобільний телефон» *

11/09

Побудова інформаційних моделей.
Практична робота №1 «Побудова інформаційної моделі». Інструктаж з БЖД.

Повторити п. 1.1. [1], підготувати повідомлення на тему «алгоритм» *

18/09

Алгоритми та їх властивості. Форми побудови алгоритмів. Інструктаж з БЖД.

Опрацювати п. 1.2., виконати вправи 2, 4, 5[1] *. Підготувати кросворд з теми  «Форми побудови алгоритмів» *

25/09

Базові алгоритмічні структури. Інструктаж з БЖД.

Опрацювати п. 1.3., повторити п. 1.1., 1.2.,  Підготувати презентацію на тему «Базові алгоритмічні структури» *







Методист інформатики

Сумського ОІППО                                                Н.Е. Іваненко