Понеділок, 22.10.2018, 20:29
Вітаю Вас Гість | RSS

Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №1

Меню сайту
Категорії розділу
Теги
олімпіади призери зарядки Фестиваль 200-річчя відзначення Тарас Шевченко Афганістан Захід музей шевченко конкурс Яцик совенятко книгоманія Шульга дати знаменні календар Здоров’я молодь орбіт учасники довкілля семінар учителів іноземної мови районна психологія Тиждень бібліотека година мужності Засідання Екскурсія мена 1 вересня таланти юні СВЯТО хеловін робота Великдень ветерани день перемоги 9 травня вчителі Вогонь випуск 2014 Випуск хода 2-В 2-Б 2-А 2-В клас останній дзвоник сонечко табір школа вернісаж квіти табір сонечко життя творчість діти малюнки виставка фабрика зірок виступ 2015 міс школи парад вишиванок випуск 2015 останній дзвоник 2015 Кабінет географії Кабінет світової літератури Кабінет хімії кабінет англійської мови Кабінет української літератури Учительська Кабінет початкових класів Вікна Новий рік шкооа Святий Миколай 2016 Останній дзвінок 2016 останній дзвоник 2016 випуск 2016 кабінети 2016 1 вересня 2016р 2017 веливдень пасха
Головна » 2018 » Жовтень » 12 »
09:41

Світлина від Кролевецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів 1.Що таке медіація?

У нашому житті дуже часто ми стикаємося з різноманітними конфліктами: у магазині, у транспорті, на роботі, на вулиці. Що ж таке конфлікт? Конфлікт – це відсутність  згоди між двома або більше сторонами. Кожна сторона робить усе можливе, щоб була прийнята її точка зору і заважає іншій стороні робити те саме. Це зіткнення суб’єктів конфлікту зазвичай супроводжується негативними взаємодіями

На жаль,  сьогодні  існує проблема насильницької моделі поведінки при вирішенні конфліктів. Старі методи – моралізаторство чи покарання - не діють, а проблема, на жаль, сама не вирішиться Тому потрібно ще зі шкільних років навчити дітей альтернативі розвязання конфліктів.

            Одним із методів, що дозволяє саме вирішувати конфліктні ситуації, знаходити спільну мову та не допускати агресивної поведінки з боку учасників конфлікту є медіація.

Медіація – це добровільний і конфіденційний процес, у якому нейтральна третя особа (медіатор) допомагає сторонам знайти взаємоприйнятний варіант вирішення ситуації, що склалася. Особливою рисою медіації є те, що сторони спільно беруть на себе відповідальність за прийняття рішення та його виконання.

Медіація в школі – інноваційний підхід до вирішення міжособистісних конфліктів, які виникають між учасниками навчально – виховного процесу, метою впровадження якого є реалізація практики конструктивної ненасильницької взаємодії у конфліктних ситуаціях.

Давно відомо, що легше не сваритися, аніж потім миритися. Дорослі іноді набувають такої життєвої мудрості запізно... але ж дітей можна навчити! Шкільна медіація - це, мабуть, найменш конфліктний і найбільш миролюбний спосіб заздалегідь, ще до виникнення, «втопити» будь-який конфлікт. А якщо сварка уже почалася - то цей метод найефективніший для врегулювання у шкільному середовищі, такому пластичному і такому схильному до підвищеної емоційності...

Школа - це частинка суспільства. І так само, як у «великому світі» вирують пристрасті і створюються «кризові групи» і «загони швидкого реагування» - так і у школі можна, а як кажуть експерти - і потрібно! - вдаватися до подібних заходів.

Шкільна медіація сприяє швидкому та ефективному розв'язанню конфліктів на локальному рівні без залучення владних структур і адміністративного тиску.

Медіаційна процедура - це процедура, заснована на принципах раціонального аналізу ситуації, раціонального вибору дій і прийняття рішень. Результатом реалізації програми є створення інституту посередництва - шкільної служби медіації однолітків, діяльність якої спрямована на вдосконалення системи міжособових взаємин, покращення психологічного клімату у шкільному колективі. Тому при школі повинна діяти шкільна служба порозуміння - команда підготовлених старшокласників-посередників (медіаторів), які допомагають своїм ровесникам розв'язувати конфлікти мирним шляхом, використовуючи у роботі відновні практики - медіацію однолітків, коло тощо - і працюють над формуванням безпечної атмосфери в навчальному закладі.

 Медіація базується на принципах:

◊ Поваги до особистості, віру в її здатність вирішувати конфлікти у найкращий для себе спосіб - учасники конфлікту активно залучені до процесу обговорення та самостійно приймають рішення щодо подальших дій; тому медіатор - це не суддя, не порадник, а "той, хто допомагає спілкуватися".

◊ Відповідальності у стосунках та по відношенню до інших - процес переговорів побудовано таким чином, щоб учасники конфлікту мали можливість зрозуміти один одного, усвідомити власні вчинки та наслідки, до яких вони призводять, тобто власну відповідальність. Атмосфера довіри і поваги сприяє тому, що учасники конфлікту охочіше беруть на себе зобов'язання щодо виправлення ситуації або відновлення стосунків.

◊ Віри в кожну особистість та її здатність змінюватися - вирішення конфлікту за участю медіатора побудовано як процес переговорів партнерів, а не суперників, що сприяє засвоєнню учнями іншої конструктивної моделі розв'язання конфліктів, яку вони можуть використовувати в майбутньому.

            Отже, шкільна медіація - ефективний механізм профілактики насильства серед школярів.

 

                                                                                              Практичний психолог Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів,

 координатор служби порозумінь Безродна С. М.

Категорія: Заходи | Переглядів: 7 | Додав: JuliaV | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Календар
«  Жовтень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
Форма входу

Статистика

Зареєстровано на сайті:
  • Всього: 176

  • Нових за місяць : 0
    Нових за тиждень : 0
    Нових учора : 0
    Нових сьогодні : 0
    З них :
    Користувачів 174
    Модераторів : 0
    Адміністраторів : 2
    З них :
    Хлопців : 81
    Дівчат : 95
    Онлайн

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Copyright MyCorp © 2018